Connect with us

Uncategorized

(Video) “Mungkin betul lah kata netizen, dia salah sukan ni” Aksi Lelaki Gigih Main Badminton Jadi Perhatian Ramai

Published

on

(Video) “Mungkin betul lah kata netizen, dia salah sukan ni” Aksi Lelaki Gigih Main Badminton Jadi Perhatian Ramai

Kini, kerajaan telah membenarkan orang ramai melakukan beberapa aktiviti riadah dengan syarat perlulah mematuhi peraturan yang ditetapkan

Sudah tentu, perkara itu membuatkan ramai yang tidak melepaskan peluang melakukan aktiviti bersama keluarga atau rakan-rakan mereka. Seperti video yang tular di TikTok ini apabila aksi seorang lelaki bermain badminton bersama rakan-rakannya telah menarik perhatian ramai.

Menerusi video tersebut, kelihatan sekumpulan rakan sedang bermain badminton di salah sebuah tempat yang tidak diketahui.

Namun, dalam pada semua sedang asyik bermain badminton, aksi salah seorang rakan mereka pula mencuri tumpuan. Gelagat lelaki berbaju hitam itu seolah-olah sedang mencuba untuk mendapatkan bulu tangkis dengan melakukan pelbagai gaya.

Malah, dia sehingga ke kiri dan kanan sambil melompat kononnya ingin mengambil bulu tangkis berkenaan. Situasi itu membuatkan rakan mereka tergelak melihatnya.

lihat video

“Abang salah sukan ni, ni bukan netball bang” – Netizen

Dalam pada itu, tinjauan di ruangan komen mendapati rata-rata netizen turut merasa terhibur melihat gelagat lelaki tersebut.

Image from @sarahriyad (TikTok)

Image from @sarahriyad (TikTok)

Image from @sarahriyad (TikTok)

Terhibur tengok cara abang tu main badminton. Mungkin betul lah kata netizen, dia salah sukan ni

sumber: says.com

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Hiburan

Hanya guna Kurma daging Tin adabi.

Published

on

By

Untuk mak-mak yang bekerja, bolehlah simpan daging kurma tin adabi banyak-banyak. Mak-mak tak perlu risau dah nak tunggu daging beku lembik. Hanya menggunakan kurma daging tin sahaja boleh menghasilkan makanan tengah hari yang sangat istimewa. Mesti anak-anak makan dengan berselera selepas balik daripada sekolah.

Resepi Nasi Daging Paling Ekspres & Viral, Guna Kurma Tin Adabi Je!

Untuk mak-mak yang bekerja, bolehlah simpan daging kurma tin adabi banyak-banyak. Mak-mak tak perlu risau dah nak tunggu daging beku lembik. Hanya menggunakan kurma daging tin sahaja boleh menghasilkan makanan tengah hari yang sangat istimewa. Mesti anak-anak makan dengan berselera selepas balik daripada sekolah.

RESEPI NASI DAGING Ketika kita masih lagi dalam ‘mood’ perayaan Hari Raya Aidilfitri, sudah pasti masih ramai dalam kalangan kita yang masih menerima kunjungan tetamu di rumah bukan? Dah bosan asyik sajikan ketupat, lemang dan rendang sahaja, apa kata anda sajikan pula menu nasi daging untuk mereka yang datang.

Susah nak masak?

Jangan risau, berikut merupakan perkongsian resepi nasi daging paling ekspres dan viral hanya menggunakan kurma dalam tin sahaja. Memang padu!

RESEPI NASI DAGING ADABI VIRAL

Tumis tomato yang didadu

-Tumis la sekali tiga sekawan

-Bawang besar,cabai hijau

-Tumis dengan planta,wangi

-Pastu tuang la kurma Daging Adabi ni

resepi nasi daging

1.Lepas tu ampa tuang la kuah ni dalam beras, kami tambah garam dengan kiub ayam dan daging rebus dalam ni..dan masaklah macam biasa.

2.Ni kami masak dua pot beras basmati bersamaan 3 pot air dan satu tin KURMA DAGING ADABI. Ni cara rajin sikit..agak malas ampa takyah tumis apa apa pun, tuang satu tin kurma daging ni dalam beras.

3.Konsep dia sama ja macam masak beriani kambing Adabi..yang pasti semua jenis lauk tin Adabi sedap!

Untuk air asam tu saya selalu buat gini ja:

Potong nipis tomato dan bawang besar

-Pastu masukkan sambal belacan

-Pastu campur sikit air asam jawa Adabi dan belacan sikit, letak garam sikit dan sos tomato sikit. Gaul semua sekali.

-Kalau takda sambal belacan, ampa potong cabai melaka.

Siap!

Sumber: Hidayah Terbilang, Sirap Limau

Continue Reading

Uncategorized

BUBUR LAMBUK CIRI KHAS RAMADHAN

Published

on

By

Bila nak masuk je bulan puasa ni, menu bubur lambuk memang dicari. Bagi warga kota KL, ada yang sanggup yang sanggup beratur panjang kat Masjid Kampung Baru yang cukup terkenal dengan bubuk lambuknya yang sedap, dan yang bestnya percuma pulak tu.

Menu Popular Ramadan, Bubur Lambuk Versi Ringkas! Tapi Rasanya Ummph…

Bubur Lambuk Versi Simple Tapi Sedap

Bila nak masuk je bulan puasa ni, menu bubur lambuk memang dicari. Bagi warga kota KL, ada yang sanggup yang sanggup beratur panjang kat Masjid Kampung Baru yang cukup terkenal dengan bubuk lambuknya yang sedap, dan yang bestnya percuma pulak tu.

Bubur lambuk ni resipinya ada macam-macam versi . Jika di Terengganu banyak sayur ulam di dalamnya tetapi di Selangor dan KL ni bubur lambuk daging dan ayam lebih popular. Nak-nak kalau guna daging tetel memang terangkat lah rasanya.Ada macam-macam resipi, tapi Min rasa ni lebih mudah dan gerenti jadi.

Resipi perkongsian dari Jamal dan Asmahan via Fb MAHN (Masak Apa Hari Ini).

BUBUR LAMBUK

Bahan-bahan :

2 mug beras | rendam dalam 20 minit

1/2kg daging | campur yang berlemak (daging tetel)

1 bungkus kecil rempah sup

250ml santan

3 sudu makan lada hitam

3 biji bawang merah | dikisar

8 ulas bawang putih | dikisar

1.5sm halia | dikisar

1kiub pati kiub lembu | jika suka

Kentang secukupnya | dipotong kiub

Lobak merah  | dipotong kiub

Daun sup | untuk ditabur

Bawang goreng | untuk ditabur

Cara Memasak :

  • Pijarkan minyak dan tumis bawang-bawang dan halia hingga agak garing.
  • Masukkan rempah sup, tumis hingga naik minyak dan masak.
  • Masukkan daging, gaul sebati dan masukkan beras.
  • Gorengkan beras seketika, dan masukkan air
  • Rebus beras sehingga nampak lembut.
  • Masukkan santan dan garam secukup rasa.
  • Masukkan lada hitam dan pati kiub lembu,Masukkan juga kentang dan lobak merah.
  • Bila sayur dah lembut, taburkan daun sup dan bawang goreng.
  • Siap untuk dihidang.

Mudah dimasak, semua pun masuk dalam satu periuk aje. Boleh ulang makan banyak kali. Kalau beli tapi ‘umat’ kat rumah tu ramai mana puas makan sekali aje kan. Jadi selamat mencuba, try sekarang nanti puasa boleh buat lagi.

Kredit : Jamal dan Asmahan via MAHN, Harmagidun

Continue Reading

Petua

ALMOND COKLAT SEMUDAH ABC

Published

on

By

Almond coklat ini kebiasaannya disajikan waktu hari raya. Namun kini, coklat almond ini juga dijadikan sebagai pemanis mulut/dessert harian.

2 BAHAN INI MENGHASILKAN ALMOND COKLAT YANG SANGAT SEDAP!! 

Almond coklat ini kebiasaannya disajikan waktu hari raya. Namun kini, coklat almond ini juga dijadikan sebagai pemanis mulut/dessert harian. Rupanya cara pembuatannya semudah ABC gais !

Almond Coklat Cuma Guna 2 Bahan, Memang Ketagih! Nak Almond Kekal Rangup, Ikut Tips Ni..
Almond Coklat, Rangupnya Memang Boleh Habis Sebalang. Kudapan almond bersalut coklat ni memang berhantu betul! Sekali dah start mengunyag, memang susah nak berhenti. Ralit makan,krup krap dalam mulut. Rangup sungguh!
Buat banyak-banyak boleh simpan dalam balang. Sambil menonton , sambil makan almond coklat ni.
Nak hiding ganti biskut Raya nanti pun boleh.
RESEPI ALMOND COKLAT 2 BAHAN
Bahan-Bahan:
400g almond
6 pek coklat Cadbury dairy milk ( boleh guna apa-apa coklat kegemaran anda )
Cara-Cara Membuatnya:
Goreng almond tanpa minyak. Api sederhana ye. Rajin- rajin dikacau supaya almond tak hangit dan masak sekata.
Selepas digoreng kemudian masukkan dalam oven pula. Suhu 150 untuk 20 minit. Ini pun rajin buka pintu dan kacau supaya ranggup sebati.
Siap dah.
Rasalah. Rangup sungguh! Tak berhenti makan sebab almond ni. Tapi jangan habiskan sudah. Tak jadi almond coklat kita nanti.
Guna 6 pack untuk 400 gram almond tadi.
Letak dalam mangkuk yang tahan panas.Wapkan. Bawah periuk letak air yang sedang mendidih. Kacau coklat sampai cair. ( guna kaedah double boil ye )
Dah cair begini letak tepi dalam 15 minit. Tunggu dia sejuk.
Dah sejuk coklat tadi masukkan almond. Bila sejuk masuk almond yang dah bakar tadi.
Tips : Jangan masukkan ketika panas, nanti hilanglah kerangupan almond tu. Kacau sebati semua.
Kemudian ambil sudu letak comel comel atas tray. Dah siap masukkan dalam peti ais selama 20 minit.
Siap dah. Boleh dah mengunyah!
Letak dalam balang sesiap. Letak luar pon tak cair ye. Nak lagi cantik, boleh letak dalam paper cup.
Selamat mencuba!
Kredit: Ameera Via Rasa, Harmagidun
Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Nz digital Family