Connect with us

Uncategorized

Lama menyepi dalam industri. Zarina Zainuddin dedahkan rahsia Ruminah Sidek yang selama ini tidak diketahui umum. Rupa rupanya rahsia ini memang mengejutkan orang ramai.

Published

on

Zarina Zainuddin berkongsi rasa kagum dengan kesihatan Ruminah Sidek walaupun sudah lanjut usia. PELAKON Zarina Zainuddin melahirkan rasa kagum dengan artis veteran, Ruminah Sidek atau lebih dikenali dengan panggilan Mak Mah kerana kesihatan dan tenaganya yang kuat walaupun sudah lanjut usia. Menurut Zarina, dia tidak pernah melihat Mak Mah mengambil sebarang ubat-ubatan sepanjang tiga bulan menjalani penggambaran bersama pelakon veteran itu sebelum ini.

“Alhamdulillah, umur Mak Mah 74 tahun tapi sihat, kuat bertenaga tak ada sebarang penyakit. “Sepanjang penggambaran tiga bulan dengannya, tidak pernah nampak dia makan ubat macam orang-orang tua yang lain,” tulisnya. Ruminah Sidek masih kuat dan bertenaga walaupun sudah berusia 74 tahun. Selain itu Zarina, 49, turut memuji Mak Mah yang tidak mempunyai pant4ng l4rang dalam pemakanan. Bagaimanapun, pelakon drama Tari Tirana ini berkata Mak Mah mengamalkan meminum air masak berbanding minuman manis. “Dia makan semua cuma dia tak minum air kopi, teh atau milo… dia kata dia tak reti. “Dia minum air oren, itu pun sikit saja selebihnya minum air masak,” katanya.

Setiap kali melangkah dia suka berzikir dengan menyebut nama Allah.
Zarina turut bercerita tentang amalan pelakon veteran itu yang sentiasa menyebut nama Allah dalam segala perbuatannya. Tambahnya, jodoh kelima Mak Mah bersama peneroka Felda, Al Fatah Rahim Ismail, 76, merupakan perkahwinan paling bahagia buatnya. “Dia tak ada pantang l4rang tapi mulutnya tak lepas sebut kalimah Allah… setiap kali melangkah dia suka berzikir dengan menyebut nama Allah,” jelasnya.

Zarina menyifatkan Ruminah Sidek sebagai seorang yang sentiasa tersenyum dan pandai menghias diri. Di samping itu, Zarina berkata dia terharu kerana Mak Mah sering memberi nasihat berguna kepadanya. “Mak Mah ni penyayang orangnya, sentiasa tersenyum gembira dan pandai menghias diri… sentiasa nampak segak, lawa di usia emasnya. “Dia buat saya rasa terharu sebab dia kata rezeki Allah berbagai bentuk, kita kena bersyukur kepada Allah kerana memberi nikmat dalam hidup kita. “Love you, Mak Mah,” ujarnya.-mstar

“Tak sukalah” – Zarina Zainuddin tep1s kamera wartawan selepas dikenakan RM17,500
Zarina kurang selesa apabila wajahnya dirakam oleh wartawan selepas prosiding mahkamah. Wajahnya yang nampak ber4ng dirakamkan selepas prosiding di Mahkamah Majistret Petaling Jaya, Selangor, pelakon Zarina Zainuddin bertindak menep1s kamera telefon bimbit milik seorang wartawan yang membuat liputan kes tersebut pada Selasa.

Zarina kemudian menutup wajahnya dengan kertas sebelum beredar dibawa oleh polis mahkamah bagi membayar dend4 itu. “Tak suka lah,” katanya memetik laporan Harian Metro. Terdahulu ketika prosiding, Majistret M Bharat menjatuhkan hukumn dnda sebanyak RM17,500 selepas Zarina mengaku bersal4h atas enam pertuduh4n memiliki dan menjual alat kosmetik tidak bernotifikasi.

Bagi pertuduhn pertama tertudh dikenakan dnda RM3000; pertuduhn kedua (RM2,500); pertuduhn ketiga (RM3,000); pertuduhn keempat (RM2,500), pertuduhn kelima (RM3,000) manakala pertuduhn keenam (RM3,500). Zarina yang menitiskan air matanya memohon mahkamah menjtuhkan hukumn ringan terhadapnya.

“Saya sudah menutup syarikat itu dan hanya buat di rumah. “Saya kini membuat perniagaan lain,” katanya. Zarina kini mengusahakan perniagaan makanan pulut kuning. Ketika dibacakan fakta kes dan ditunjukkan produk yang diambil, Zarina dilihat menganggukkan kepala serta mengesahkan barangannya itu. Zarina didakw4 atas pertuduhn menjual satu set kosmetik mengandungi sekotak Addura Black Soap, satu bekas Addura Day Cream (tujuh gram), satu bekas Addura Night Cream (tujuh mililiter).

Dia juga didkwa memiliki tiga set yang sama. Selain itu, Zarina juga didkwa atas empat pertuduhn memiliki kosmetik yang tidak bernotifikasi iaitu Addura Black Soap (68 kotak), Addura Day Cream (279 bekas), Addura Day Cream tujuh gram (89 bekas) dan Addura Day Cream 10 mililiter (205 bekas). Zarina sebagai orang kena sam4n (OKS) didkwa melakukannya di Addura Marketing di Subang Jaya pada 11.45 pagi, 9 Januari lalu.

Bagi semua kesalahn itu, OKS didakwa mengikut Seksyen 18A(1) Peraturan peraturan Kawalan D4dah dan Kosmetik 1984 yang menjadi kesalahn di bawah Peraturan 18A (15) peraturan yang sama. Jika sabit kesalahn, OKS boleh dikenakan dnda maksimum RM50,000 bagi kesalahn pertama atau maksimum RM100,000 bagi kesalahn kedua.

Pegawai Pendkwa dari Cawangan Penguatkuasaan Farmasi Selangor, Ong Sally memohon mahkamah menjatuhkn hukumn setimpal terhadap Zarina. Menurutnya, ini bukan kesalahn kali pertama wanita itu. “Ia adalah perbuatan tidak bertanggungjawab dan boleh mendatangkan kesan buruk kepada pengguna. “Produk tidak bernotifikasi adalah tidak diketahui kandungan dan tidak berdaftar dengan Kementerian Kesihatan. Bagi melindungi keselamatan orang awam, mohon hukumn set1mpal dikenakan terhadap OKS,” katanya. Dia yang kelihatan mar4h beredar bersama seorang lelaki dan dilihat membayar dnda yang dikenakan terhadapnya.-mstar

“Produk saya bukan r4cun dan timbang kilo!” – Zarina Zainuddin dakw4 diani4ya, individu desak beli produk sebelum rumah didatangi pihak berkuasa
Zarina tidak lagi menjual produk tersebut. PELAKON Zarina Zainuddin mendedahkan dia didatangi seseorang tidak dikenali yang meminta bantuannya dalam menyelesaikan masalah kulit pada 9 Januari lalu. Zarina berkata, dia diperd4ya individu berkenaan sehingga mengakibatkan kediamannya didatangi pihak Kementerian Kesihatan Malaysia berkaitan produk-produk kosmetik miliknya yang belum didaftarkan.

“Individu itu call saya dan tanya mengenai produk itu. Saya cakap, saya kena tengok dulu kulit dia baru boleh cadang apa produk yang sesuai. Dia setuju untuk datang kejap lagi. Bila berjumpa saya tengok kulitnya elok saja tak ada pun jeragat atau kulit kusam. “Saya sarankan whitening cleansing gel, whitening toner dan moisturiser… tapi dia cakap dia nak cerah, dia tak nak yang ni… dia tanya set percubaan ada tak sebab dia ada RM75 sahaja.

“Saya cakap, adik produk ni untuk kulit yang kusam, yang ada jeragat… kulit dia tak perlu pakai produk itu. Tapi dia nak 3 in 1 tu juga sebab kawan dia pakai cantik dah kulitnya. “Saya suruh dia ambil toner dan moisturiser sekali… tapi dia cakap nanti lain kali dia datang sebab dia nak yang ni dulu,” katanya menerusi laman Instagram pada Rabu.

Zarina meluahkan perasaanya di Instagram. Zarina Zainuddin didnda RM17,500 oleh Mahkamah Majistret di sini, selepas mengaku sal4h atas pertuduhn memiliki dan menjual kosmetik tidak bernotifikasi, Januari lalu. Dalam pada itu, pelakon itu berkata, dia terkejut apabila didatangi sekumpulan pihak berkuasa yang bertindak membuat serbu4n di rumahnya.

“Selepas tiga minit satu team datang… kami dari KKM baru sebentar tadi puan ada menjual satu set produk tanpa notifikasi (pendaftaran). “Jadi kami nak buat pemeriksaan sekarang. Tercengang saya… Ya Allah awak ni ani4ya saya betul, awak yang beria nak beli, lepas tu awak kenakan saya. “Saya ingat awak ni orang baik-baik. tak baiknya awak berlakon macam tu” katanya.

Sementara itu, Zarina berkata, dia akui termakan rayu4n individu berkenaan yang mendes4k untuk membeli produk tersebut biarpun sudah lama tidak menjalankan perniagaan itu. Tambah Zarina, dia berehat seketika berikutan produk yang diusahakan selama 20 tahun itu berdepan beberapa masalah dan terpaksa didaftarkan semula kepada Kementerian Kesihatan.

“Saya sebenarnya dah tak berniaga Addura ni sebab cuma pelanggan tetap sahaja saya jual tapi sebab cara awak tu meyakinkan, saya terped4ya dan awak pun datang rumah saya, bukannya saya ada kedai jual besar-besaran. “Produk saya ni sedang dalam proses pendaftaran sebab produk itu suplier yang daftarkan, bukannya saya guna produk timbang kilo. Baik sikit cakap tu… saya baca komen sesuka hati saja orang hent4m tak tahu apa-apa main cakap sahaja.

“Produk saya itu baru tukar pembekal… jadi kena daftar balik. Bukannya r4cun. Saya dah 20 tahun jual produk Addura, tak pernah pelanggan buat aduan. Sabar sajalah, susah-susah cari duit,” tulisnya. Zarina dikenakan dnda RM17,500 selepas mengaku bers4lah. Pada Rabu, Zarina selaku orang kena s4man (OKS) membuat pengakuan bersal4h itu selepas enam pertuduhn dibacakan terhadapnya di hadapan Majistret M Bharat.

Bagi pertuduhn pertama, Zarina, 48, sebagai pengarah Syarikat Addura Marketing Sdn Bhd did4kwa menjual satu set kosmetik mengandungi sekotak Addura Black Soap, satu bekas Addura Day Cream (tujuh gram), satu bekas Addura Night Cream (tujuh mililiter ). Bagi pertuduhn kedua, ibu kepada empat anak itu didkwa memiliki tiga set sama. Bagi pertuduhn ketiga hingga keenam, Zarina didkwa atas pertuduhn memiliki kosmetik yang tidak bernotifikasi masing-masing 68 kotak Addura Black Soap; 279 bekas Addura Day Cream; 89 bekas Addura Day Cream (tujuh gram); dan 205 bekas Addura Day Cream (10 mililiter).-mstar

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Uncategorized

CARA INI BOLEH DIJADIKAN BEKALAN MENUJU NEGERI ABADI

Published

on

By

Namun, daripada banyak amalan yang boleh dilakukan itu, yang manakah boleh menjadi pengalir pahala kepada kita untuk menuju ke syurga ALLAH?

Tujuh amalan yang membuatkan pahala terus mengalir

JIKA pahala itu kita boleh dilihat nilainya seperti mana nilai wang di bank, sudah tentu ramai yang berlumba-lumba untuk membuat amalan yang baik.

Ya, terlalu banyak amalan yang kita boleh lakukan untuk mendapatkan pahala.Berbuat baik kepada ibu bapa, bersedekah, memberi orang makan dan banyak lagi.Semuanya boleh jadi ‘pelaburan’ pahala kita untuk saham di akhirat nanti.

Namun, daripada banyak amalan yang boleh dilakukan itu, yang manakah boleh menjadi pengalir pahala kepada kita untuk menuju ke syurga ALLAH?

Rasulullah SAW bersabda: “Sesungguhnya antara amal kebaikan yang mendatangkan pahala setelah orang yang melakukannya meninggal dunia ialah ilmu yang disebarluaskannya, anak soleh yang ditinggalkannya, mushaf (kitab-kitab keagamaan) yang diwariskannya, masjid yang dibina, rumah yang dibina untuk penginapan orang yang sedang dalam perjalanan, sungai yang dialirkannya untuk kepentingan orang ramai dan harta yang disedekahkannya.” (Riwayat Ibn Majah)

Berdasarkan hadis itu, ada tujuh amalan yang mampu memperindah laluan kita ke syurga iaitu:

1. Ilmu yang disebarluaskan

Amat besar rahmatnya bagi orang yang menyampaikan, menyebarkan dan mengajarkan ilmu dunia dan akhirat yang bermanfaat.

2. Anak soleh yang ditinggalkan

Pendidikan anak-anak seharusnya bermula sejak di dalam rahim ibu. Bacaan zikir, al-Quran, kata-kata yang baik dan amal soleh harus dilazimkan oleh ibu bapa sejak awal lagi kerana memiliki anak yang soleh banyak kelebihannya. Antaranya anak-anak itu boleh terus mengalirkan manfaat kepada ibu bapanya, mendoakan kita dan menutup aib kita.

3. Kitab-kitab keagamaan yang diwariskan

Barang siapa yang mewariskan buku-buku yang baik, maka, pahala berterusan akan diterima oleh si pemberi tersebut selagi mana ia ada dan dibaca.

4. Masjid yang dibina

Orang yang membina, mewakafkan dan mendermakan wang bagi pembinaan masjid akan dikurnikan pahala serta kedudukan di syurga.

Ia sebagaimana disebutkan di dalam hadis Rasulullah SAW: “Sesiapa yang membangunkan sebuah masjid kerana ALLAH walau sekecil apa pun, maka, ALLAH akan membangunkan untuknya sebuah rumah di syurga.” (Riwayat al-Bukhari & Muslim)5. Rumah yang dibina untuk musafir

Rumah atau wakaf yang dibina untuk para musafir bagi memudahkan mereka datang berehat dan tidur sebentar. Ia bukan untuk tujuan maksiat. Di negara ini, antara contohnya adalah hentian rehat dan r4wat (RnR).

6. Sungai yang dialirkan untuk kepentingan ramai

Mereka yang membantu mengalirkan alir bersih kepada manusia dan makhluk-makhluk ALLAH yang lain bakal memperoleh barakah selagi mana air itu diminum dan digunakan.

7. Harta yang disedekahkan

Antara manfaat sedekah adalah memanjangkan umur dan rezeki kita, kehidupan kita diberkati ALLAH SWT, dikurniakan kesenangan dan kelapangan jiwa serta pahala dan kebaikan yang berlipat ganda.

Mungkin ada amalan-amalan tersebut sukar dilakukan tetapi, kita boleh cuba sedaya yang mampu.

Jika tidak mampu dari segi material, barangkali, kita boleh didik anak-anak kita menjadi anak yang soleh agar mereka mengalirkan manfaat dan mendoakan kita tatkala kita sudah tiada lagi di dunia.

Sumber: Fatin Nor Izzati/Sinar harian

Continue Reading

Uncategorized

Awas Bintik Hitam Di Wajah Boleh Bertukar Menjadi K4nser Serta Dan Meragut Ny4wa

Published

on

By

kulit

RAMAI yang tersal4h s4ngka apabila muncul bintik-bintik hitam pada kulit. Disangka tahi lalat, walhal ia boleh menjadi ‘pembu’nuh’ sekiranya perubahan itu berlaku dengan ketara dan tidak segera mendapatkan rawatan doktor.

Bintik hitam boleh menjadi k4nser kulit yang terbahagi kepada dua, iaitu melanoma dan bukan melanoma.

kulit

Bintik-bintik hit4m yang terkumpul di permukaan kulit boleh bertukar menjadi k4nser kulit yang terbahagi kepada dua iaitu melanoma atau bukan melanoma.

Lebih mal4ng lagi, jika gagal mengenal pasti ia adalah k4nser kulit, ia mampu mer4gut ny4wa sekiranya sudah terlambat dan berada pada peringkat akhir.

Bayangkan, di United Kingdom (UK) saja, lebih 16,000 orang didiagn0s k4nser melanoma yang lebih t3ruk kes4nnya, manakala bukan melanoma, didiagn0sis 147,000 kali dan membu’nuh kira-kira 720 orang setahun di UK saja.

Secara keseluruhannya ia mer4gut ny4wa 2,340 orang setahun di seluruh dunia.

Apakah k4nser kulit?

K4nser kulit bukan melan0ma merujuk kepada sekumpulan k4nser yang perlahan-lahan berkembang di lapisan atas kulit.

kulit

Sel-sel dalam epidermis (lapisan atas kulit) paling berisik0 mengalami ker0sakan matahari dan apabila terdedah kepada terlalu banyak matahari, ia menyebabkan ker0sakan asid deoksiribonukleik (DNA).

Lama-kelamaan, ia menyebabkan sel-sel berkembang dengan cara yang tidak terkawal hingga membawa kepada tum0r kans3r.

Bagi k4nser kulit melanma, ia adalah sejenis k4nser kulit yang boleh merebak ke organ lain dalam badan.

Melan0sit adalah sel dalam kulit yang memberi warna kulit kerana ia menghasilkan pigmen yang dikenali sebagai melanin.

Apabila anda duduk di bawah sinar matahari, melan0sit menghasilkan lebih banyak pigmen (kulit sawo matang), yang mereb4k ke sel kulit lain untuk melindunginya daripada sinaran matahari.

Tetapi melan0sit juga adalah tempat kans3r bermula kerana apabila terlalu banyak terdedah kepada sinaran ultraviolet (UV), ia mer0sakkan DNA kulit anda.

kulit

UV mencetuskan perubahan dalam melanosit yang menjadikan bahan genetik menjadi r0sak dan menyebabkan pertumbuhan sel yang tidak normal.

Bagi mereka yang mudah mel3cur, ia lebih berisik0 mendapat k4nser kulit kerana sel mereka tidak menghasilkan pigmen yang banyak untuk melindungi kulit.

Mereka yang mempunyai albinisme paling berisik0 kerana kulit mereka tidak menghasilkan pigmen sama sekali.

Apakah simpt0mnya?

Tanda melan0ma yang paling biasa ialah kemunculan tahi lalat baru atau perubahan pada tahi lalat sedia ada.

Kebanyakan pak4r mengesyorkan menggunakan peraturan mudah “ABCDE” untuk mencari simpt0m k4nser kulit melanma, yang boleh muncul di mana-mana bahagian badan.

Tidak semetri – melano0ma biasanya mempunyai dua bahagian yang sangat berbeza dan bentuknya tidak teratur

Sempadan – melanoma biasanya mempunyai sempadan bertakuk atau compang-camping

Warna – melanoma biasanya terdiri daripada gabungan dua atau lebih warna

Diameter – kebanyakan melanoma biasanya lebih besar daripada diameter enam milimeter (mm)

Pembesaran atau ketinggian – tahi lalat yang berubah saiz dari semasa ke semasa berkemungkinan besar menjadi melanoma.

Bagi wanita, kebanyakan kans3r melanoma terjadi di bahagian kaki mereka.

Justeru itulah sebabnya penting untuk mengetahui tanda-tanda awal apabila ia kelihatan seperti k4nser.

Malah, pak4r mengesyorkan melakukan pemeriksaan berkala pada kulit untuk mengesan tanda-tanda potensi peny4kit itu kembali atau melanoma baru muncul.

Sama-samalah kita peka dengan keadaan kesihatan kulit kita agar terhindar daripada peny4kit k4nser kulit yang tidak disedari.

SUMBER: BERITA HARIAN

Continue Reading

Uncategorized

Kisah Kem4tian Yang Tr4gis Noor Suzaily Mokhtar

Published

on

By

SETIAP hari pasti ada sahaja berita mengenai k3s cu’lik, rog0l dan bu’nuh di seluruh Malaysia yang terpampang dalam d4da akhbar serta layar televisyen.

Apa yang menghairankan, semakin kerap dipaparkan, semakin menjadi-jadi pula k3s jen4yah kej4m ini seolah-olah satu kebanggaan bagi pesal4h jika jen4yah yang dilakukan jadi paparan umum.

Nampaknya, manusia sekarang benar-benar sudah keterlaluan. N4fsu mengalahkan bin4tang!

Namun masihkah anda ingat dengan kes r0gol dan bu’nuh seorang wanita yang ketika itu berusia 24 tahun bernama Noor Suzaily Mukhtar beberapa belasan tahun lalu?

suzaily

Malaysia pernah digemp4rkan dengan berita mengenai k3s jen4yah kej4m tersebut. Ia melibatkan m4ngsa seorang jurutera komputer di Klang, Selangor dan berasal dari Perlis.

Kejadian ini berlaku di antara Lorong Pegaga, Taman Chi Liung dengan tapak pembinaan projek perumahan di Taman Bukit Tinggi.

Kejadiannya antara pukul 8.50 pagi hingga 9.15 pagi pada 7 Oktober 2000.

Ketika kejadian, m4ngsa dikatakan menaiki bas dalam perjalanan ke tempat kerja di sebuah hospital swasta di ibu kota bagi melap0r diri untuk kali pertama memulakan kerja idamannya.

Menurut sumber, pemandu bas berkenaan dikatakan menurunkan kesemua penumpang kecuali Suzaily sebelum bertindak mengambil laluan lain dan melakukan jen4yah tersebut di sebuah lokasi.

Sebaik sahaja mengesy4ki ada sesuatu yang tidak kena, Suzaily dikatakan mula p4nik dan menj3rit untuk meminta tolong.

M4ngsa turut mengetuk cermin bas dan cuba keluar mengikut pintu kecem4san.

Namun gagal apabila pemandu bas berkenaan terlebih dahulu mengunci semua pintu melalui suis automatik yang terdapat di panel pemandu.

Bagaimanapun, jerit4n m4ngsa terhenti apabila dit4mpar dan ditum’buk  oleh susp3k ketika terjadi perg3lutan.

Sumber berkata, sewaktu perg3lutan berlaku m4ngsa telah dir0gol serta diperlakukan dengan kej4m di dalam bas tersebut.

Selain dirog0l dan dil1wat, Suzaily turut dipu’kul dengan t3ruk sehingga menyebabkan 44 kesan keced3raan di tubuhnya.

Namun, episod mal4ng gadis itu tidak berakhir di situ sahaja apabila Suzaily turut dijerut menggunakan kain pada leher sehingga mer4gut nyaw4nya.

Lebih kej4m, may4tnya dic4mpak di sebuah jalan di kawasan pembinaan Taman Bukit Tinggi, Klang selepas lelaki durj4na itu selesai melampi4skan n4fsu binat4ngnya.

Tertu’duh utama bagi k3s ini ialah seorang pemandu bas dikenali sebagai Hanafi Mat Hassan berasal dari Bachok, Kelantan. Pes4lah telah dit4han p0lis di terminal bas Klang tiga hari selepas kejadian berlaku.

Sumber melap0rkan pada awal perbicaraan, lelaki berusia 32 tahun itu tidak mengaku bers4lah. Dia mereka-reka cerita kononnya dia terlihat m4ngsa turun daripada bas dalam keadaan yang tergesa-gesa.

Bagaimanapun, keadil4n telah berjaya ditegakkan apabila pihak p0lis dan penyi4sat menjumpai kesan air m4ni milik Hanafi.

Air m4ni itu dikesan di atas lantai bas dan juga bahagian rahim Suzaily.

Tambahan pula, ketika kejadian berlaku seorang pelajar sekolah yang juga merupakan s4ksi utama, Devan a/l Anbalagan terlihat m4ngsa mengetuk cermin tingkap bas yang dipandu susp3k dalam keadaan tidak terurus.

Namun, s4ksi gagal untuk mengekori bas berkenaan yang dipandu laju kerana dia hanya menunggang basikal.

Hanafi telah didapati bers4lah lantas dijatuhkan hukum4n mengikut s3k’syen 376 K4nun Kes3k’saan. Iaitu penj4ra selama 20 tahun dan 12 seb4tan atas kesalahan mer0gol.

Selain itu, dia juga telah dijatuhkan hukum4n g4ntung sampai m4ti selepas dis4bitkan atas kes4lahan membunuh mengikut s3k’syen 302 k4nun yang sama.

Pada 19 Disember 2008, Hanafi dilap0rkan telah m4ut di tali g4ntung di Penj4ra Kajang, Selangor.

May4t susp3k telah dihantar ke H0spital Kajang. Ini untuk tujuan bed4h si4sat sebelum dituntut oleh keluarga dan dibawa ke kampung halaman bagi urusan peng3bumian.

Untuk rekod, ketika kejadian berlaku allahyarham Noor Suzaily tidak berpakaian s3ksi tetapi hanya mengenakan baju kurung dan memakai tudung.

Diharapkan kejadian tr4gik seperti ini dapat dijadikan sebagai pedoman buat kita semua untuk lebih berhati-hati pada masa akan datang.

SUMBER: MYNEWSHUB

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Nz digital Family