Connect with us

#DUNIA

UL4R MASUK TE.LINGA SEORANG WANITA DELHI !

Published

on

Jangankan kumbang yang masuk telinga pun kita sudah ket4kutan dan ser4m. Inikan pula ul4r !
SEEKOR ULAR BERTINDAK MEMASUKI TELINGA SEORANG WANITA DELIHI.
Mengejutkan sekali apabila tular video mengenai seekor u.lar memasuki dalam telinga seorang wanita Delhi di TikTok. Ramai yang mengatakan itu hanya content semata tetapi tidak kurang juga yang mempercayainya.
Menurut admin, ia sangatlah berb4haya jika manusia melakukan hal yang tidak wajar semata-mata untuk content. Walauapapun, semoga dengan berita ini memberikan pengajaran untuk kita berfikir dengan w4ras sebelum melakukan apa-apa sebarang tindakan. Jangan sampai menyesal tak berkesudahan !
Ul4r masuk telinga wanita di New Delhi, India.
Menerusi video tersebut, ul4r kecil itu kelihatan berwarna kuning dan tidak menunjukkan tanda-tanda mahu keluar dengan rela.NEW DELHI – Sebuah rakaman video menjadi tular di media sosial apabila memaparkan seorang doktor cuba mengeluarkan seekor ul4r dari dalam telinga seorang wanita, lapor laman berita Economic Times semalam.

Seorang doktor memakai sarung tangan, dilihat menggunakan klip beli untuk cuba menarik ul4r itu dari telinga pes4kit.

Lokasi atau masa kejadian tidak didedahkan dalam video tersebut.

Video itu juga menunjukkan beberapa percubaan oleh doktor, manakala setiap teknik yang digunakan, gagal mengeluarkan ul4r dari dalam telinga pes4kit wanita.

Video tersebut menarik banyak tontonan di media sosial tetapi berakhir tanpa mendedahkan sama ada ul4r itu berjaya dikeluarkan atau tidak.

Seorang pengguna Facebook bernama Chandan Singh menyiarkan video tersebut.  Kapsyennya berbunyi, “Ul4r itu masuk ke dalam telinga”.

Video itu meraih lebih 87,000 tontonan dan mengumpul kira-kira 100 tanda suka !

 

Antara komen netizen “content je ni, doktor tu pun macam acuh tak acuh je nak tarik”
Alahai seram 😰
TEKAN LINK DI BAWAH UNTUK MELIHAT VIDEO UL4R MASUK TELINGA 
Sumber: Kosmo! & OhBulan!
Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

#DUNIA

(GAMBAR) Surya Manurung “TIKTOKERS INDONESIA” Penderita Sindrom Langka Berkahwin!

Published

on

By

SURYA

Baru-baru ini warganet telah dihebohkan dengan postingan terbaru dari Surya Manurung yang menunjukkan momen Bahagia di saat pernikahannya.

surya

Setelah itu, ribuan doa pun membanjiri ruangan komen Tiktok Surya Manurung tersebut. Banyak netizen yang berharap bahwa perkara itu bukan gimik atau lakonan sahaja.

Dalam postingan tersebut, ia tampak merasa bahagia mempersunting wanita cantik di sampingnya. Surya Manurung pun merasa bersyukur telah rasmi melepas masa bujangnya. Hal itu terlihat dalam keterangan yang diletakkan pada postingannya itu.

surya

“Alhamdulillah Ya Allah,” tulisnya seperti dikutip dari akun TikToknya Surya Manurung.

Seperti yang telah diketahui, Surya Manurung merupakan seorang lelaki yang divonis memiliki kelainan genetik sindrom baber say. Namun, ia tak merasa malu dengan hal itu. Justru ia tampak memperlihatkan kehidupannya di berbagai media sosial, sehingga mampu menginspirasi banyak orang.

Netizen pun ramai-ramai menunjukkan kebahagiaannya dengan mempersembahkan doa-doa terbaiknya. Banyak warganet yang mendoakan agar keluarga Surya Manurung dan isterinya sentiasa menjadi keluarga yang sakinah, mawaddah, dan warahmah.

surya

Inilah sesetengah komen dari netizen Indonesia yang dapat dibaca di ruangan komen tiktok Surya Manurung.

“Semua sempurna di mata orang yang tepat,” ujar @mawarkinanti199.

“Istrinya cakep masya Allah,” kata @RZQamelia menambahkan.

“Semoga menjadi keluarga samawa ya, Bang,” timpal akun TikTok @scotermatic.

Meskipun begitu, tak jarang pula netizen yang cemas dan berharap agar pernikahan tersebut bukan hanya sekedar gurauan atau gimik.

“Terharu gua cuy, semoga sii cewek bener-bener tulus, aamiin,” ujar @NotYourType mendoakan.

“Merinding bulu gue, semoga benar-benar bukan settingan,” tulis akun @yescy menimpali.

Namun, hal itu diyakinkan oleh seorang warganet yang memiliki akun @Awasadacinta. Ia meyakini bahwa pernikahan tersebut memang benar.

“MasyaAllah, ini memang beneran, ini anak temanku (Sarmon) Dumai, semoga SAMAWA yaa Ananda,” tulisnya.

surya

Hingga kini, postingannya tersebut telah mendapatkan lebih dari 52 ribu like dan lebih dari dua ribu komen dari warganet yang menunjukkan perasaan bahagianya.

Inilah yang dikatakan jodoh tidak mengenal rupa. Keikhlasan hati lah yang sebenar-benarnya perlu dilihat. Semoga bahagia hingga ke akhir hayat buat kedua pasangan Surya dan isterinya.

SUMBER: SUARAJOGJA

Continue Reading

#DUNIA

Anda akan dibayar RM67,156 jika pindah ke Sardinia!

Published

on

By

sardinia

Geran berjumlah 12,700 pound (RM67,156). Inilah yang ditawar Kerajaan Sardinia, Itali sebagai insentif bagi mereka yang sanggup berpindah ke pulau tersebut.

sardinia

View of the harbor with luxury yachts of Porto Cervo, Sardinia, Italy. The town is a worldwide famous resort and a luxury yacht magnet and billionaires’ playground

Lap0r Daily Mail, geran yang menarik itu merupakan sebahagian daripada skim bagi menggalakkan orang ramai membeli rumah usang dan mengubahsuainya serta memulakan perniagaan baharu di kawasan luar bandar Itali.

Syarat yang dikenakan adalah tanah yang dimaksudkan mesti terletak di kawasan dengan populasi kurang 3,000 penduduk kerana bandar tersebut memerlukan peningkatan ekonomi yang ketara.

Geran hanya akan diberikan kepada mereka yang benar-benar merancang untuk tinggal di sana sepenuh masa.

sardinia

Sebanyak 38 juta pound (RM200 juta) sudah dibayar sebagai inisiatif yang bertujuan membantu menarik orang ramai ke kawasan luar bandar. Ini bagi meningkatkan perdagangan di bandar-bandar kecil dengan memberikan bantuan kewangan kepada pembeli rumah.

Sardinia ialah pulau kedua terbesar di Mediterranean. Pulau itu juga dianggap sebagai permata semula jadi dengan sejarah budaya yang kaya dengan lebih 1,000 batu pantai berpasir.

Selain itu, bandar pelabuhan yang indah serta masih mengekalkan tinggalan zaman gangsa yang dibina sejak 1,500 sebelum Masihi.

Namun, pulau itu sama seperti kawasan luar bandar Itali lain yang mengalami masalah populasi yang semakin berkurangan. Ekonomi juga lembap selepas generasi muda mula berpusu-pusu ke bandar besar untuk bekerja.

Presiden Sardinia, Christian Solinas berkata, pihaknya sudah meletakkan syarat kepada golongan muda membuat keputusan untuk kekal hidup di sini dan membangunkan ekonomi wilayah yang merudum.

“Kita berterima kasih kepada sumbangan pembeli rumah pertama. Sardinia menjadi tanah subur bagi mereka yang akan berpindah ke sana atau memutuskan untuk berkeluarga di sini.

sardinia

“Tidak mungkin ada pertumbuhan tanpa peningkatan sebenar wilayah dan kawasan paling kurang bernasib baik yang mesti melalui dasar baharu untuk mengembangkan populasi semula,” katanya.

Namun, ada pepatah mengatakan “Hujan emas di negeri orang, Hujan batu di negeri sendiri” Lebih baik di negeri sendiri.

SUMBER: UTUSAN

Continue Reading

#DUNIA

IBU BAPA SIBUK “KARAOKE” KANAK-KANAK 3 TAHUN M4UT JATUH DARI TINGKAT 3!

Published

on

By

JATU

Riau; Mal4ng tak berbau. Lantaran lalai dan sibuk berkaraoke hingga pagi buta, ibu bapa ini kehil4ngan cahaya mata berusia 3 tahun.

JATU

Menurut lap0ran Liputan6, ibu bapa yang sedang berkaraoke tidak menyedari anak lelaki 3 tahun m4ut dalam keadaan tr4gis selepas terja,tuh dari tingkat 3 di Hotel Grand Central, Jalan Jendral Sudirman, Kecamatan Bukit Raya, Pekanbaru, Riau, Indonesia pada jam 3.30 pagi waktu tempatan.

Disedari Pak Guard, Pengurus Hotel

JATU

Kejadian yang menimpa kanak-kanak lelaki itu hanya disedari pengawal keselamatan dan pengurus hotel yang ketika itu berada di pos belakang hotel sebelum ternampak sesuatu terja,tuh di halaman hotel tersebut.

Apabila dihampiri, alangkah terke,jutnya mendapati objek tersebut adalah jas4d seorang kanak-kanak yang sudah mening,gal dunia dalam posisi berbaring.

“Saksi yang melihat mang,sa berlumu,ran d4rah kemudian segera membawanya ke h0spital dengan kenderaan milik hotel,” kata Ketua Unit Siasatan Jen4yah P0lis Pekanbaru, Kompol Andrie Setiawan.

Saksi yang berada di tempat kejadian sempat mendongak ke atas dari lokasi mangsa terjatuh. Dia mendapati tingkap bilik pada aras 3 hotel itu terbuka.

Mereka kemudian cuba memasuki bilik bernombor 328 berkenaan tetapi tidak berjaya.

“Disebabkan tiada orang membuka pintu, kerani hotel membuka bilik dengan kunci utama. Bilik itu kosong dan tingkap terbuka,” tambahnya.

Ibu Ayah Pergi Karaoke Tingkat Bawah Hotel

Kira-kira 10 minit kemudian, ibu bapa mangsa yang juga warga dari bandar Lampung iaitu Muhammad Rizky Ravaneli, 22 dan  Okta Reviani Heni, 23 tahun kembali ke bilik mereka. Mereka yang tidak mengetahui perihal kema.langan itu mula mencari si kecil berkenaan namun tidak ditemui.

Pasangan muda itu berkata mereka tidak berada di dalam bilik hotel kerana berkaraoke di sebuah ruang karaoke di tingkat bawah hotel.

JATU

Saksi kemudian mengarahkan ibu bapa kanak-kanak itu ke lobi dan menerangkan keadaan.

H0spital Syafira

“Mangsa yang telah dibawa ke H0spital Syafira disahkan meningg4l dunia, Mangsa kemudian dibawa ke H0spital Bhayangkara P0lis Riau untuk be,dah sia,sat,” kata Andrie.

Kejadian ini wajar dijadikan pengajaran, khususnya golongan ibu bapa dan mereka yang bergelar penjaga kanak-kanak. Hanya kepada kita insan-insan kecil ini mengharapkan perlindungan.

H0spital Bhayangkara

Bukan sahaja ditinggalkan sendirian di rumah, kanak-kanak tidak boleh dibiarkan sendirian tanpa pengawasan sama sekali.

Menurut Jabatan Kesihatan dan Hal Ehwal S0sial AS, kanak-kanak tidak sepatutnya ditinggalkan di dalam kereta, taman permainan atau di mana sahaja tanpa pengawasan.

Hal ini kerana kanak-kanak di bawah umur berkenaan tidak dapat menentukan yang mana selamat dan yang mana tidak. Mereka lebih mementingkan keser0nokan sendiri seperti bermain berbanding keselamatan diri sendiri.

Hotel Grand Central Pekanbaru

Kempen Keselamatan Kanak-Kanak di Amerika Syarikat (AS) membataskan hanya kanak-kanak berusia 12 tahun ke atas boleh ditinggalkan sendirian di rumah.

Manakala bagi sesetengah negeri di sana terdapat had umur tersendiri seperti Illinois, 14 tahun, Maryland, 8 tahun, manakala Oregon, 10 tahun.

Selain umur dan kematangan, kanak-kanak perlu didedahkan dengan kemahiran tertentu apabila berdepan situasi kece,masan.

Takziah buat ibu bapa tersebut serta keluarga mereka. Semoga kes sebegini tidak akan berulang lagi dan menjadi iktibar buat para ibu bapa dan penjaga lain.

SUMBER: HARMAGIDUN

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Nz digital Family